Vývoj merchandisingových služeb

13. 09. 2022

Již dlouhou řadu let spotřebitelé nakupují své zboží v supermarketech a hypermarketech.  Vždy, když jdou nakoupit, vše naleznou stále na stejném místě ve stejném regále v dostatečném množství, označené správnou cenovkou atd. Někteří ale možná ani nevědí, že toto vše, co oni berou jako samozřejmost, až takovou samozřejmostí není a za tím vším stojí služba, která se nazývá Merchandising.

 

Merchandising je komplexní služba zajištující dostupnost zboží, zamezuje jeho výpadkům, stará se o to, že u daného výrobku je umístěn správný POS materiál, cenovka, zabezpečuje stavbu druhotných vystavení, kontroluje exspiraci zboží, atd.

 

Jedná se o dynamické a rychle se rozvíjející odvětví a i tyto služby se musí nadále přizpůsobovat změnám a zachovat si tak svou flexibilitu a důraz na efektivitu.

 

Z tohoto pohledu je i pro nás v ppm factum tento rok velice zajímavý a plný změn. Ale i díky těmto změnám se v nabídce našich služeb posouváme neustále kupředu.

Dle posledních trendů spotřebitelé navštěvují obchody méně, zato však dělají větší nákupy. Což způsobuje, že v relativně krátkém čase zboží rychle mizí z regálů, a ty jsou během chvíle prázdné.

V ppm factum všechny tyto změny a trendy vnímáme a na základě dat následně komunikujeme s našimi klienty a řešíme případné změny v plánech servisních návštěv, jejich délce a četnosti.

Díky našemu systémy ShelfTrack dokážeme zefektivnit naše plánovaní a čas, který máme k dispozici pro servis zboží našich klientů, můžeme správně rozvrhnout a zacílit.

On-line reporting a fotodokumentace z proběhnuvších servisních návštěv jsou pro nás již dlouhodobě naprostým standardem, jenž nám mimo jiné umožňuje kontrolu kvality prováděného servisu, ale i rychlou reakci na nově vzniklé situace.

Také v tomto odvětví bude z našeho pohledu kladen důraz na digitální technologie, a sběr klíčových dat, ukazující množství zboží v prodejnách a jejich vývoj v čase. Už nyní testujeme zcela nový pohled na „regál“ skrze technologii Image Recognition, která mimo jiné dokáže zpracovávat data o úrovni skladových zásob na základě monitorovaných odprodejů (kdy zákazník uchopí výrobek a vloží do košíku), provádět analýzu vystaveného zboží na regále a mnoho dalšího.

Už teď se těšíme, co dalšího nám přinese vývoj této zajímavé služby v budoucnu.